29.8.2011

Saana

Aamulla kello 6:20 lähti kone Helsinki-Vantaalta. Koneella Ouluun ja Oulusta autolla Kilpisjärvelle. Välissä pysähdyttiin kaffelle ja syömään mm. Muonion Shellille ja muutamaan muuhunkin paikkaan. Illalla perillä pikainen vaatteiden vaihto, reppuun hieman painoa ja kipastiin Saanan huipulle. Minua hieman jännitti miten reppu toimii, kun on uusi ja pelkäsin hihnojen hiertävän. Samalla oli hyvä testata sopivaa vaatetusta, seuraavana päivänä kun pitäisi optimoida tarvittavat kerrokset koko päivälle.  Päällä ylös mennessä oli  kangashousut, pitkähihainen silkkipaita jonka päällä T-paita, sekä R-Collectionin anorakki. Alas tullessa väliin lisäsin vielä ohuen Peakin Polar-fleecen. Saanan valloitus otti noin 3,5 h, kiirettä ei pidetty vaan nautittiin maisemista ja seurasta tietysti myös!

Reipasta viikon ensimmäisen päivän iltaa.

1. Ihanat sävyt tuossa ensimmäisessä porokuvassa - iskee nyt tänne ihan täysillä. Ja viimeinen kuva on upea myös!

2. Vau mitä kuvia! Ollut varmasti mahtava kokemus!

3. Hei sä olet back:)

Mä olen ollut joskus vastaavanlaisella setillä. Inka - vaellusriparinkin kokenut eränkävijä - yrittää houkutella mua jollekin viikon mittaiselle tsiljoonan kilsan reitille. Ehkä ensi vuonna. Tai sitä seuraavana...;)

4. Oi, ihania tuttuja maisemia! Se on kyllä valloittavan kaunis paikka. ja Ylettömän pitkät ne rappuset. kaveri oli laskenut, että niitä on jotain 700.. me kiivettiin tuonne miehen kanssa juhannuksen tienoilla, keskellä yötä. yöttömän yön aurinko on jotain niin rakasta <3 :)

5. voi saana ja kilppari -mun lempparipaikka in the whole world! hienot kuvat.

6. Ootpa ollut upeissa maisemissa! Mielettömiä kuvia.

Miten kotona pärjättiin - ja kuinka sinä pärjäsit ikäväsi kanssa?

7. Ihania, tuttuja maisemia! Ylä-Lappissa ja pohjois-Norjassa on mun sydämein :)

8. Upeat maisemat ja varmasti hieno reissu!

Jäin miettimään, että kukakohan on jäänyt sinne tekemään kivistä sitä "labyrinttiä"? Hieno yksityiskohta tunturissa.

9. Oi ja voi!!! Sinä olet tosi taitava kuvaaja, ihania!

Tuli kova koti-ikävä, vaikka ihan noin ylhäältä en olekaan kotoisin. No nyt syksyllä sinne mekin suunnistamme, Pohjoiseen.

Uusi kamera vielä ostamatta (kyselin sinulta ostovinkkejä jokin aika sitten), mutta jos jossain vaiheessa ennättäisimme syventyä kameran ostoon ennen reissua.

Hannele

10. Moikka :)

Kiitos kaikille kommenteista ♥
    Oli mukava ottaa kuvia ihan uusissa ympyröissä, vaikkei mahdollisuutta sellaiseen "hinkkaaamiseen" ollutkaan kun piti pysyä porukan mukana :) Huomasin myös että kaksi päivää olin kuvannut aivan törkeän likaisen suotimen kanssa.... mutta sattuuhan näitä :D

Se fiilis on tärkein ja tässä tapauksessa muistotkin toki. Harvinaislaatuinen reissu ja aivan mahtavasti onnistunut.

Meidänkin piti muuten laskea portaat, mutta se sitten unohtui -ehkä seuraavalla kerralla, kuka tietää...

Koti-ikävää ei kyllä ehtinyt potea. Tässä oli kuvat Saanalta ja meillä oli seuraavana päivänä jo uudet kujeet ja sitäkin seuraavana. Kotimatkalla söimme Umpitunnelissa ja viereisessä pöydässä oli pari lasta, sillon se iski- BYÄÄÄÄÄ, mä haluan mun lapset tänne hetitässänyt! Onneksi oltiin jo kotimatkalla ;)

Laittelen nyt väliin muuta ja sitten jatkamma Kilpisjärvellä taas ;)

11. Kuinka lappimaiset kuvat, joiden kautta välittyy se fiilis, mikä siellä ruskaretkellä on. Ja kuinka vanha kunnon merkki R-collection oli matkassa mukana. Se on minusta sellainen vaate, joka sopii juuri metsäilyyn. Muuten en itse käytä, mutta marjassa ja sellaisessa, aina ollut ala-asteelta asti ;)

Ihan mahtavaa jos ehdit jättää kommentin,