Aleja hehkutetaan tai sitten vähätellään. Alessa käyvää ihmisiä monesti hieman ylenkatsotaan tai pidetään ostomaniasta kärsivänä kerskakuluttujana. Monesti alesta ostettua vaatetta vähätellään ja jostain syystä kun asiakas on aleasiakas, ei hän ole yhtä hyvä tai arvostettu asiakas kuin hän joka ostaa tuotteen normaalihinnalla. Alessa on vain jämätuotteita, jämäkokoja ja kaikkea mikä ei ole kelvannut kenellekään. Kuulostaako tutulle?
Minä olen kokenut muutamassa liikkeessä että teen väärin kun kävelen sisään aleaikaan. Tunnen heti syyllisyyttä ja likimain hävettää että olen edes kyseiseen puotiin astunut. Mielessä ajatus että kehtaanko olla ostamatta mitään tai kehtaanko ostaa mitään vähennetyllä hinnalla. Iloiseen tervehdykseeni vastataan nuivasti ja tunnen myyjättären silmät niskassani kun saan yksin katsella mitä liikkeessä on tarjolla, ehkäpä kaivaten kysymystä "Miten voin palvella tai etsittekö jotain tiettyä?" Niin, miten aleasiakas voisikaan etsiä mitään tiettyä? Ihan niin kuin hän olisi koko liikkeessä vain siksi, että nyt ehkä saattaisi ostaa jotain kun hinnat ovat alhaisemmat kuin yleensä. Eihän hän voi edes tietää mitä liikkeessä on tarjolla. Luulin vielä jokunen aika sitten että kuvittelin nämä asiat, mutta sittemmin asiasta keskusteltuani muutaman tuttavan kanssa, tunnistimme kaikki tämän tunteen. Se on olemassa, en ole kuvitellut.
Ale-ilmiöstä jutellessa on tullut esille että monet kuluttajat jättävät nykyään tarkoituksella hankintoja aleaikaan (tai odottamaan alekoodia). Ehkä hankinnoille ei ole ensisijaista tarvetta ja hankinta tosiaan riippuu siitä millä hinnalla tuotteen saa. Tai sitten jotain ei yksinkertaisesti ole vain tullut hankittua aiemmin ja aleaikaan on viimeinen tilaisuus käydä katsomassa vielä jäljellä. Ja ihan oikeasti, osa miestä on ehkä saanut sen ainoan vapaapäivän järjestettyä ostoksille juuri silloin kun on ale, tarjouspäivä tai ihan mikä tahansa muu tilaisuus miksi liikkeessä on alennetut hinnat. Ostohetken mukaan ei tulisi määritellä asiakasta tai asiakkuutta eikä tuotetta ei tulisi määritellä sen mukaan missä kohtaa tuotteen myyntielinkaarta se on ostettu. Kyllä asiakas on asiakas aleaikaankin ja nykyään tuntuukin että koko ajan tuotteita myydään tavalla tai toisella alempaan hintaan. Edellä mainittujen lisäksi on toki kuluttajat jotka tietävät tarkkaan mitä on missäkin ja millä hinnalla. He jotka tuntevat markkinat aleaikaan sekä ennen ja osaavat ostaa likimain kaiken edullisemmin kuin tuotteen ohjevähittäismyyntihinta on. Se onko se hävettävää vai fiksua, saa jokainen päättää itse.
Itse olen leikkisästi kääntänyt aleostokset yksinkertaiseen muotoon "säästin". En enää sano miehelle että katso mitä kaikkea löysin, vaan katso mitä säästin. Pilke silmäkulmassa hän myhäilee takaisin, tietäähän hän. Ja tottahan se on; mikäli alessa ei riehaannu eikä imaudu siihen "Hei tuokin on kiinnostunut tuosta minunkin pitää saada samanlainen ja Tottakai ostan näitä kaksi kun säästän silloin enemmän kun jos ostaisin vain sen yhden -hurmokseen, voi nimenomaan puhua säästöstä. Säästäminen kuitenkin vaatii aika hyvän käsityksen tarpeista, hinnoista ja aleista. Se vaatii itsehillintää. Ei kukaan säästä silloin kun ostaa halvalla tuotteita joita ei ostaisi muuten koska tarvetta ei ole, eikä silloin kun ostaa tarvittavan kahden tuotteen sijaan neljä jemmaan vain koska ne oli h a l a v a l l a. Aina tulee uudet alet ja aina tulee vähintään yhtä kivoja ja tarpeellisia juttuja aleen.
Jep, alessa pitää ensin tiedostaa tarpeet ja ainoastaan täyttää ne. Noh, sallittakoot pienet tai yksittäiset impulsiiviset heräteostokset [mehän ollaan kuitenkin naisia], mikäli kyse on täydellisestä turhamaisuudesta jonka yksinomainen tarkoitus on ilahduttaa saajaa. Mutta ei missään nimessä tällöin edes yritetä verhota ostosta tarpeeseen vaan sanotaan se yhdessä "Ostin koska se oli niin ihana ja nyt edullisella hinnalla ja minä halusin sen!" Kyllä, ihan oikeasti saa ostaa välillä jotain ilman tarvetta sekä tarvetta selitellä ja puolustella. Suuri osa meistä ei ihan oikeasti tarvitse sitä kaikkea mitä meillä on.
Mikäli alessa aikoo säästää, tulee lähtökohtaisesti tuotteelle olla tarve ennen kuin sen hankinnasta tekee ostopäätöksen alennusmyynnissä. Ja mikäli säästöstä haluaa pitää kiinni, ei pidä ostaa kaikkea ja ennen kaikkea pitää muistaa pitkin vuotta mitkä hankinnat on jo tehty. Mikäli aleostokset tekee hetken huumassa tai kompromissein, saattaa hyvin pian huomata ostavansa samoja asioita uudelleen normaalihinnalla.
Moi, olen anana ja käyn alennusmyynneissä. Käyn siksi että todella harvoin törmään niin must-juttuihin että haluan maksaa ovh-hintaa. Ja todella harvoin meidän perheelle tulee hetinytpakkosaada-tarpeita, koska olen yleensä ennakoinut. Käyn aleissa koska tiedän hintatason ja tiedän makuni. Käyn aleissa jos jaksan ja minulla on aikaa ja tarvittava fiilis. Osaan ostaa aleista maltilla koska määrittelen tarpeet ennakkoon ja olen mahdottoman kriittinen, joskus jopa liian. Tiedän että alesta löytää hyviä tuotteita tai jos ei löydä, ei ole pakko ostaa mitään. On ihan ok mennä aleihin ja palata kotiin ilman pusseja ja minulla on kokemusta myös siitä
Tänä vuonna ei käynyt niin vaan tein häkellyttävän hyvät löydöt vielä J:llekin ja nappasin hänelle seuraavaa kokoa sillä oletettavasti senttejä tulee ensi kesään mennessä. Me lähdimme oikeasti ostamaan tytön kanssa herneitä ja kävelin Stockan lastenosaston läpi kun huomasin että J:n koossa on vaikka mitä (ja etenkin niitä mitä olin tarkoituksella jättänyt alekyttäykseen). Ei ole pakko ostaa kaikkea. Itselleni lähdin myöhemmin etsimään t-paitoja ja valkoista neuletakkia keskustasta. Miehelle on pituuden takia aika vaikea löytää sopivia vaatteita mutta jopa häntä onnisti nyt. Jotain poikkeuksellista on tässä alessa sillä eilen katsoin keskustan Stockan lastenosastoa (etenkin poikien puolta) täysin hämmentyneenä siitä miten paljon aletangoissa oli sitä tavaraa mitä yleensä ei.
Tänä vuonna ei käynyt niin vaan tein häkellyttävän hyvät löydöt vielä J:llekin ja nappasin hänelle seuraavaa kokoa sillä oletettavasti senttejä tulee ensi kesään mennessä. Me lähdimme oikeasti ostamaan tytön kanssa herneitä ja kävelin Stockan lastenosaston läpi kun huomasin että J:n koossa on vaikka mitä (ja etenkin niitä mitä olin tarkoituksella jättänyt alekyttäykseen). Ei ole pakko ostaa kaikkea. Itselleni lähdin myöhemmin etsimään t-paitoja ja valkoista neuletakkia keskustasta. Miehelle on pituuden takia aika vaikea löytää sopivia vaatteita mutta jopa häntä onnisti nyt. Jotain poikkeuksellista on tässä alessa sillä eilen katsoin keskustan Stockan lastenosastoa (etenkin poikien puolta) täysin hämmentyneenä siitä miten paljon aletangoissa oli sitä tavaraa mitä yleensä ei.
Tytön ensimmäiset vaatteet Stockan isojen tyttöjen osastolta.
Valkoista neuletakkia
itselleni en löytänyt mutta beigen löysin sekä muutaman t-paidan. Itse
taidan olla se vaikein alekohde, sillä inhoan sovittamista ja monesti
naistenosasto on niin sekaisin, etten jaksa edes kaivaa siellä vaatteita
kasoista ja rekeistä, eli olkoon. Ehdottomasti yllättävien alehankinta
minkä tein, oli kello miehelleni. Olemme silmäilleet hänelle uutta
kelloa jo keväästä mutta sitä oikeaa oikealla hinnalla ei vaan ole
tullut eteen. Eilen katseeni osui muutamaan kelloon Tapiolan Stockalla
ja siinä se oli. Juuri sellainen kuin piti ja leukani loksahti auki kun
hintalapissa oli punainen viiva, -40%. Että kyllä, joskus alet ja
tarpeet todellakin kohtaavat. Samoin kävi myös kävi ystävälleni joka oli
tilaamassa T2H:n rainsettia tiksulta mutta ostinkin sen hänelle(kin)
Stockalta, hintaan 25,70.
Tommyn T-paidat (huomaa ajankohtainen teksti) One Waysta ja Tommyn Cashmere-neuletakki Tommyn omasta liikkeestä joka on vihdoin täällä! Nyt odotan enää laajempaa denim-mallistoa liikkeeseen. Farkut on vanhat Tommyn Sonorat ja ilmeisesti poistuneet mallistosta... todella kova takaisku ja elättelenkin vielä toiveita etteivät katoa lopullisesti.
Minulla on joskus ollut useampi kauppa listalla missä haluan käydä aleaikaan mutta tänä vuonna ei. Olen käynyt Stockalla, TH:llä ja Laurettessa ja tuntuu että aika pitkälle tarpeet on nyt täytetty. Toki pojalla on vain yksi takki ja ainakin tytöltä puuttuu kengät syksylle mutta ne tulee sitten vastaan jos tulee. Mikäli lähtisin kiertämään varta vasten keskustan kauppoja, olen varma että löytäisin vaikka mitä ostettavaa. Pelkästään Kampissa on Dpam, Bobo, Pikkuväki, Po.p, Timberland, Accessorize, bensku, Vila, Vero Moda, mop… ja todennäköisesti kaikki tytön mekot on pieniä ensi kesänä ja ostettavaa keksisi vaikka mitä ihan miettimättä. Kenties näen niitä asioita täällä blogeissa seuraavien viikkojen aikana ja mietin että hitsi, tuo olisi ollut niin kiva! Kenties pääsen vielä lauantaina kaupoille ystävien kanssa… mutta jos en, onneksi tulee aina uudet alet. Nyt odotan vain helteitä ja kesälomaa ♥
Aurinkoista viikonloppua odotellessa!
Joo, olen huomannut ihan samaa... anteeksi kun olen tullut tänne -fiilistä...
VastaaPoistaKäännäs veistä haavassa, ja kerro oliko noita Plain raineja paljon jäljellä ja oliko isoja kokoja vain? Meillä ollut tuo koossa 104 ja olen tykännyt niin paljon, että olisin isommissa koissa voinut tuohon hintaan ostaa vaikka joka kokoa ;) matkaa on vaan liikaa ostoksille. Anna
Anna, kiva kuulla vahvistusta etten ole ihan höpsö kuvitelmineni :) Sama fiilis tulee joskus ihan ilman alekin, en ehkä pukeudu sitten tarpeeksi hienosti tms... tai sitten vika on asiakaspalelussa, mene ja tiedä :) Plaineja näin pojille koossa 116 ja 122 ja tytöille koossa 122, siinä oli niitä ehkä 5-10 settiä. En osaa yhtääna rvailla olisko muilla stockilla tai onko siellä nettikaupan puolella kenties?
VastaaPoistaMusta on tullut niin mukavuudenhaluinen, että mieluiten teen ostokset netistä käsin. Ei jonottamista, ei ahdistavaa kuumuutta, ei sekaisia vaatekasoja. Kokoja joko on tai ei, näet sen heti.
VastaaPoistaToisaalta netissä on helppo sortua, aleviestejä pukkaa sähköpostiin useita päivässä. Mä olen kuitenkin tullut valikoivammaksi ja ne aikasemmin niin tutut heräteostokset ovat vähentyneet (huom, ei ihan kokonaan poistuneet). Yleensä tsekkaan mallistot niiden ilmestyttyä. jos on jotain tosi kivaa ostan normihinnalla ja jos vähän emmin, niin jätän suosista hautumaan ja odottamaan niitä aleja. Monesti se ei sytytäkään enää silloin, vaikka alessa olisi, tai sitten onkin suorastaan ihan loisto-ostos ja ihmettelen miksen hankkinut sitä heti.
Tänään kävin etsimässä vaatteita itselleni, en tietenkään löytänyt etsimääni, mutta voi pojat mikä viidakkomeininki! Eijei, mielummin shoppaan kotona rauhassa. Klikkailen koriin ja otan pois, mietin pari päivää ja sitten ostan jos vielä siltä tuntuu :)
Muutama ajatus tuli tekstistäsi mieleen... olen itsekin miettinyt näitä juttuja, kun tuntuu että mitään ei enää tarvitse ostaa täyteen hintaan. Aina jostain tulee joku alekoodi. Mietin sitä, että se on kyllä pikkuliikkeiden surma. Blogeissakin usein itketään erikoisliikkeiden perään, mutta miten sellaisen saa kannattavaksi jos suuri osa ei osta mitään täyteen hintaan? Tosi kova toimintaympäristö pikkuliikkeille.
VastaaPoistaItse en enää jemmaa seuraavaan vuoteen, olen huomannut että maku ehtii muuttua ja ne alejutut ei usein kuitenkaan ihan natsaa vaan löytyy jotain vielä kivempaa. Mutta ostan kyllä alesta syksyyn sopivia juttuja, sekä itselle että lapsille. Scotch and Shrunk on meidänkin vanhemman pojan suosikkimerkki, just nyt hänen kokonsa on 7 v. joten koot (6 ja 8 v.) ei tällä hetkellä toimi meillä. Mutta juuri noita samoja olen katsellut. :)
-Hanna Turusta
Mä ostan suurimman osan vaatteista normihintaisena, jos siis jotain tarvitsen, en jää odottamaan aleja. Mutta voin ostaa alestakin jos sopivaa sattuu kohdalle. Aleihin en kuitenkaan varta vasten lähde, mulla on vahvassa käsitys, että niistä tulee ostettua tarpeetonta (ihan kuin se ei normihintaisena onnistuisi;). Ja toisaalta, siellä alessa ei välttämättä ole sitä mitä haluan.
VastaaPoistaStockalla oli hyvin lasten vaatteita, nuo SS:t vaan niitä edellisen kauden malleja. Eli sitä en ihan ymmärrä, kun muut kaupat myyvät tämän kauden kesävaatteita alessa ja Stocka sitten vanhempaa mallistoa... Samahan se on mitä kautta myy, mutta kuitenkin hieman ihmetyttää.
Tuo rättikauppa ei ole mikään kultakaivos, joten osalla pienistä kaupoista ne nuivat katseet voivat hyvinkin olla sitä itseään, eli heilläkin on kyse voista leivän päälle. Ja vatsa tyhjänä on paha hymyillä:))
Sini, musta taa tuntuu että multa on emnnyt toi aika ohi :D En enää juurikaan ehdi minnekään paitsi töihin ja kotiin... joten on kiva kun pääsee hetkeksi ihmisten ilmoille. Superryysiksien ystävä en ole, eilen molemmilla stockilla oli tosi vähän porukkaa siihen aikaan kun olin paikalla, onneksi :) Tänään taisikin olla ryysispäivä kun juhanusmatkalaiset vihdoin pääsivät ruuhkista kotia.
VastaaPoistaHanna, olen miettinyt aivan samaa. Ymmärrän ettei isomalle liikkeelle ole ale mikään juttu mutta pikkuliikkeille on. Ja viimeisen vuoden aikana olen ollut tosiaan huuöipyöreänä kaikkien alekoodien kansa. Ihan koko ajan ja joka suunnasta, miten e kauppa voi kannattaa -vai onko se 20% jo lisätty siihen ovh:n? Mielenkiinnolla seuraan mihin tämä johtaa, toivottavasti ei erikoisliikeiden katoamiseen. Aika ameriikan meininkihän täsä alkaa olla, katsotaan paras tarjous tai paras kytkytuote ennen kauppaan lähtemistä. S%S:t toimii J:llä loistavasti ja mielelläni niitä ostan. Hän käyttää kokoa 12 nyt mutta se on JUST sopiva eli 14 siirtymässä vahvasti.
Nina, sä myös teet uskomattomia löytöjä kotikaapeista :D Meiän shoppailuideologia on ihan päinvastainen, tavallaan. Mä ostan mielelläni alesta, tosin kun jotain tarvitsen todella maksan myös mukisematta sen ov-hinnan. Ja stockan systeemit on ihmetyttänyt myös minua, tosin henkkamaukkakin kaivaa aleihin jopa kaksi vuotta sitten nähtyjä vaatteita, että kai se on sitten joku tapa. J:lle ei ole väliä mallistolla joten sama onko vanhaa vai uutta, kunhan on silmään mieleistä.
Ja se pinetenliikkeiden rooli täsä on vaikea. Toisaalta, jos saan huonoa kohtelua aleaikaan jossain en mene sinne muutenkaan. Kun taas jos saan hyvää palvelua aleaikaan, käytän liikettä myös ilman aleja. Valikoimaa nykyään on ja kuluttajan on helppo äänestää jaloillaa, siksi asiakaspalvelun rooli on minusta kasvanut merkittävästi. EI kai sekään ole tarkoitu että alevaatteetkin jäävät kauppialle käteen :D
Onpas mukaa että tämä herättää keskustelua!
Itse shoppailen mieluiten aleaikaan(kin) netissä. Sinne on aina tervetullut, eikä niskassa ole polttavaa tunnetta siitä paheksuvasta katseesta... paitsi miehen katse välillä, kun kaivan verkkopankkitunnuksia maksaakseni :D
VastaaPoistaOlen kyllä sen verran myös "manuaalishoppaillut" aleaikaan, että tiedän, mistä puhut. Palvelu ja palvelualttius eivät ehkä aleaikaan ole sitä priimaluokkaa. Olen tosin uskotellut itselleni, että se johtuu kiireestä ja siitä, että aleaikaan asiakkaita -myös niitä, jotka tulevat vain aleaikaan, on enemmän ja kiire vaivaa. Moniko liike lisää resursseja aletusten ajaksi?
Eilen kyllä jouduin pohtimaan käytöstäni kuluttajana. Varsinkin aleaikana täytyy miettiä sitä todellista tarvetta. Normaalihinnallahan sitä tuleekin ostettua vain sitä, mitä todella tarvitsee.
Tiedän ton katseen ja olen jopa kuullut kauppiaalta termin "ne (te) ostajat jotka tulee vain aleaikaan", eli selkeästi varsinkin pikkuliikkeissä meitä on, harvemmin normihintaan ostamme mutta aleaikaan käymme. Minusta esim. L:ssa ei palveluun vaikuta yhtään onko mihin aikaan liikkeellä, aina ystävällistä, mutta muutamassa edesmenneessä lastenvaateliikkeesä katsottiin kyllä todella nenän vartta pitkin, aikuisten vaateliikkeisrä puhumattakaan. Ja kyllä välillä tuntuu että ei nettikaupassakaan palvelu ole aleaikaan ihan samanlaista "anteeksi että tulin" -saa pyydellä.
VastaaPoistaMutta oon sun kanssa niin samaa mieltä, tulee se huono kokemus milloin vaan niin kynnys mennä uudelleen on kova! Toki kiire varmasti on, mutta hein sanominen kivasti tai tylysti ei vie aikaa yhtään enempää.
Ja muutenkin kun on aika basic-maku niin kyllä aleostot kannattaa, ostan suurimmaksi osin kyllä ihan pitovaatetta syksyyn, talveen, ehkä jotain jemmaan ensi kesään, mutta enemmän ihan just nyt pidettäväksi, kun ei ole varaa kaikkiin ihanuuksiin kahdelle normaalihinnalla niin näin se on mahdollista.
Kuluttaja kiittää jatkuvista alekoodeista, mutta bisneksen fiksuutta jaksaa ihmetellä, tosin en ole alan ihminen joten en tiedä millaiset katteet ja kikut alalla on. Mutta tästä samasta aiheesta oli Eloisten riikalla keväällä keskustelua ja kilpailu on kovaa ja nettikauppojen varastot on hyvin erilaisissa, jopa ilmaisissa paikoissa ja kauppaa tehdään harrastus-pohjalta oman työn ohella, joten silloin ei ehkä ole niin sen leivänpäällisen kanssa tarkkaa. Hyviä ajatuksia!
Mäkin oon huomannut, että (varsinkin Hesassa) asiakaspalvelun taso laskee usein aleaikaan. Tammisaaressa ei niinkään, tosin mä käyn niin harvoin ostoksilla, ettei oikein ole mihin vertailla. Joskus, kun oon tehnyt jonkun superhyvän löydön 70% alerekistä, niin hävettää ihan hirveesti mennä kassalle! Vaikka ostankin sen takia, kun on ollut joku mitä oon pitkään etsinyt, niin silti hävettää, että näin toinen yrittäjä tukee toista... :o)
VastaaPoistaJa se on ihan totta, että pikkuliikkeet ovat ahtaalla. Katteet on pienemmät kuin isoilla ketjuilla; ulosmyyntihinta sama, mutta sisään meille maksaa enemmin. Tarjontaa on paljon ja netissä ei paljoa muulla kilpailla kuin hinnalla. Jos ei ole alekoodia / aleaika, niin ei tilauksia paljoa tule. Näin vaan on.
Tiedä sitten kumpi on syy ja kumpi seuraus... On laitettu paljon alekoodeja, niin ei osteta enää normihinnalla vai koska normihinnalla ei ole ostavia asiakkaita, niin on pakotettu laittamaan alekoodeja??
Sitä on niin vaikea netissä myydä normihintaan, jos samaan tuotteen saa "naapurista" alella...
Kivijalassa taas monet asiakkaat on sellai mukavuudenhaluisia, että haluaa kaiken saman katon alta. Siihenhän osalta isot tavaratalot /marketit perustuu. Mutta myös siihen, että kate per tuote voi olla aika pieni, koska myyntivolyymit on niin isot. Tammisaareenkin on suunniteltu Citymarketia, mutta silloin kyllä keskusta kuolisi ihan kokonaan. Onneksi täällä ei taida riittää ostovoima citymarketin kaltaiselle isolle, joten ei (ainakaan vielä) ole tulossa. Niinpä mekin vaan yhä sinnitellään eteenpäin ja mies ostaa sen voin leivän päälle :o)
Tosi hyvä kirjoitus!
VastaaPoistaPuhut niin totta, joka sana.
Mä en ole tänä vuonna käynyt ainoassakaan alessa.
Netissäkin olen pääasiallisesti pitänyt silmät kiinni.
Tein tilauksen Gappiin,kun se tytön lempimerkki ja tarvetta on syksyä varten. Täsmäostokset Ticketiltä, tosin vain yhdet toppahousut alesta ja pari normihintaista pyöräkypärää.
Pompista tilasin Torille shortseja kun kaikki viime vuotiset aivan sairaan pieniä ja puristaa joka paikasta.
Siinä se. Ei nyt tarvetta.
Mutta Köpis, se odottaa ja tarkoitus on löytää jotakin kaunista itselle...mielellään syksytakki. Ja vaikka ihan normihinnalla.
Hyvä kirjoitus ja allekirjoitan tuon niskaan tuijottamisen, koska taidan olla joissakin kaupoissa vain se aleaikaan kävijä, kun en vaan yleensä arkisin ehdi ja nyt kun kiireet hellittää, saatan ehtiä poikkeamaan.
VastaaPoistaMä oon (ainakin vielä) jättänyt aleostot nettiin ja tehnyt täsmähankinnat. Katotaan sitten lauantaina, mulla on itselleni muutama vaate hakusessa, mutta eivät ole kotona eikä duunissa vielä vastaan kävelleet, joten joutunen lähtemään kaupoille:)
Minulle taas käy miltei aina niin, että löydän alennusmyynnistä jotain "pakollisia" uutuustuotteita, tieteenkin normaalihintaan. Nykyisin minulla on ihana mahdollisuus käyttää personal shopperia, omaa orjaani eli siskoani, joka löysi minulle nyt 40 prosentin alesta kauan haaveilemani marc by marc jacobsin natasha -laukun. Olen tänä kesänä päättänyt pysyä kaukana lastenvaatealeista, sillä tytöillä on vaatetta aivan liikaa ja suoraan sanottuna itsetekemäni ovat joka tapauksessa parhaimpia niistä.
VastaaPoistaKuviesi vaatteet olivat todella kauniita.
Keskustelun jatkeeksi lisään, että Laurettekin lopettaa...syy välimatkat ja lapset, mutta varmasti myös kannattamattomuus. Todella ikävää, mutta suurin osa ei osta normihinnalla pikkuliikkeistä etenkään lastenvaatteita ja ne ei vaan kannata.
VastaaPoista