9.3.2010

Antaa hyvän kiertää...


Olen hiljattain keskustellut ystävieni kanssa paljon nettikaupoista ja palvelusta. Yleisesti tunnutaan ajattelevan että Suomessa palvelu on huonoa: meileihin ei vastata, lähetyskustannukset ovat korkeat ja toimitukset kestävät. Koska monet tuotteet maksavat täällä enemmän kun ulkomailta tilattaessa, voisi luulla että palvelun laatu korostuisi erittäin tärkeään rooliin. Uskon etä moni on valmis maksamaan tuotteesta muutaman euron enemmän jos se takaa hyvän, nopean ja joustavan palvelun. Etenkin kuin kotimaisissa toimituksissa luonnollisesti palautuksetkin ovat helpompia. Onko tapauksissa joissa samat tuotteet saisi myös kotimaasta palvelun huono laatu siis suurin syy joka ajaa tilaamaan ulkomailta?

Mielestäni tuotteen myynti on palvelukokonaisuus joka muodostuu kolmesta vaiheesta. Tuotteen esittely, varsinainen myyntitapahtuma sekä jälkihoito. Eläisimme täydellisessä maailmassa jos nettikaupat olisivat selkeitä hyvillä kuvilla varustettuja myyntipisteitä joissa on asiakkaan helppo navigoida. Jokainen asiakas varmasti arvostaa kun tuote postitetaan heti kauniissa tai edes asiallisessa paketissa ja veikkaan että moni arvostaisi yhtä paljon vielä ostotapahtuman jälkeen jatkuvaa asiakassuhdetta, kuin niitä halvempia hintoja ulkomailla. Miksi ulkomailla kaikki tämä tuntuu toimivan paremmin? Miksi Suomessa asiakas on vain lypsylehmä jolta halutaan rahat ja sen jälkeen toivotaan ettei vain tule reklamoimaan. Onko yrittäjien todellakin niin vaikea ymmärtää että on paljon helpompi pitää olemassa oleva asiakas tyytyväisenä kuin hankkia uusi?

Poikkeuksiakin löytyy. Ja niistä poikkeuksista haluan nyt mainita. Jo aiemmin kerroin Vaasalaisen Tinttaiitan mahtavasta palvelusta ja nyt kerron toisesta. Huomasin viime viikolla että Unq:ssa on Barney Boots- saappaat alessa. Koska meillä ei välitöntä tarvetta saappaille ole mutta olen todennut nuo saappaat erinomaisiksi, päätin kokeilla kepillä jäätä ja kysellä olisiko jäljellä vielä meille sopivia kokoja, valmiiksi kun nykyiset jäävät pieniksi. Laitoin meiliä illalla myöhään, siis todella myöhään ja yllätykseni sain vastauksen alle 5 minuutissa. Olin mykistynyt. Sopivat saappaat oli ja sovimme samalla että noudan saappaat liikkeestä seuraavana päivänä. Olipa mukava jutella hetki liikkeessä rauhassa lasten muodista ja valikoimista henkilön kanssa joka ei ollut tyly, kiireinen tai katsellut nenänvartta pitkin kun osti tällä kertaa vain aletuotteen. Mainitsin myös pois lähtiessä että taidanpa laittaa hyvän sanan kiertämään.

Olen varma että muitakin hyvän palvelun liikeitä löytyy niin Suomesta kuin ulkomailtakin, netistä ja kivijalasta. Kertokaa!

43 kommenttia:

  1. Tämäpä sattui:) Itse olen täysin vihreä nettikauppaostosten suhteen, mutta pohdiskelin omassa blogissani tänään ihan perinteistä ostotapahtumaa. On kyllä tosiaan käsittämätöntä, ettei myyntitapahtumaa osata hoitaa kokonaisuutena alusta loppuun, eikä hyvän asiakassuhteen vaalimisen ja viidakkorummun merkitystä ymmärretä. Luulisi, että ihan perus myynti- ja markkinointikoulutus pitäisi sisällään näitä myynnin perusasioita -tapahtuipa se sitten netissä tai torilla:)

    Kerroit hyvän esimerkin saamastasi kunnon asiakaspalvelusta -siinä on nähty oleellinen eli asiakkaan tarve. Tulin iloiseksi puolestasi!

    VastaaPoista
  2. Tosiaan NIIN tärkeää! Minä olen juuri se joka tykkää rupatella myyjien kanssa pitkät tovit (jos hyvä sauma sattuu) lastenvaatteiden ihmeyksistä ja se hyvä palvelu saa aina palaamaan siihen samaan putiikkiin. :)
    Arvostan myös hyvää tietoa ja taitoa eli sitä että jos ollaan lastenvaateliikkeen myyjä, niin silloin oikeesti tiedetään esim. niistä ulkovaatteiden ominaisuuksista ja mitoituksista yms.

    Itse rakastan meidän omaa Lindexiä, aivan mahtis asiakaspalvelu ja huiput myyjät muutenkin. Ne kaivaa vaikka varastosta uutuudet minulle, jos jotain kyselen. :)

    VastaaPoista
  3. Hyvän aiheen otit esille.

    Minusta tämä ongelma ei Suomessa rajoitu pelkkiin nettikauppoihin, vaan valitettavan monet perinteiset yksittäiset kaupat ja ketjut ei tuota perusideaa tajua. Onhan se ihan selvä, että jossain Lindexillä ei myyjillä ole aikaa kovin yksilölliseen asiakaspalveluun tai neuvontaan, mutta asiallinen ja ystävällinen täytyy olla ja meidän kaupungissa ei kyllä aina olla edes sitä.

    Nettikauppojen osalta asia pitäisi olla erityisen korostunut jo sen vuoksi, että ns. sosiaalinen ostotapahtuma (asiakkaan ja myyjän kohtaaminen) jää pois. Luulisi, että kilpailuakin alkaa olla jo sen verran, että kannattaisi vähän panostaa.

    Olen tilannut n. 5-6 eri nettikaupasta suomessa, koskaan ei ole minun kohdalle mitään kovin kurjaa sattunut, hieman on hidasta tosin palvelu välillä ollut joissain paikoissa. Minä annan omat suositteluni oman kokemuksen pohjalta seuraaville ja juurikin tuossa järjestyksessä:

    Kuperkeikka
    Unq
    Punavuoren peikko

    VastaaPoista
  4. Unq:ssa ON hyvä palvelu, aivan erinomainen. Olen tilannut hattua,haalaria ja ollaan suuniteltu yhdessä joskus ihan pikkupiirua myöten. Jokainen sähköpostiki ja puhelu on ollut lämmittävä. Yhdyn siis tähän täysillä.

    VastaaPoista
  5. Itse kyselin samaisesta kaupasta heodän hattujaan n. pari viikkoa sitten enkä vielä ole saanut vastausta... jotta taitaa se asiakaspalvelun laatukin vaihdella tapaus kohtaisesti. Toistaiseksi tätä ennen on sekä kotimaiset että ulkolaiset toimineet moitteetta!

    VastaaPoista
  6. Liputan kotiin päin, mutta Joensuun Kekäleestä saa Palvelua isolla P:llä :)

    Reilut 2 vuotta sitten etsin joulun alla silloin 4-vuotiaan tyttöni kanssa sitä ihaninta mekkoa jouluun sekä muskarin juhlaan. Kekäleestä löytyi äitiä ja tytärtä mielyttävä, mutta vetoketju tuntui jumivan. Myyjä tuumasi, jotta saattaa uutuuttaan jumia, mutta antoi 30% alea ja kehoitti ottamaan yhteyttä, jos ilmenee ongelmaa.

    No, vetskari ei pelittänyt oikein kunnolla, silti pidimme mekkoa juhlakauden yli ja joulun jälkeen soittelin liikkeeseen. Mekon sain viedä sinne takaisin ja ompelimossaan vaihtoivat uuden vetoketjun, maksutta tietty.

    Tässä vain yksi esimerkki ko. liikkeestä, mutta en voi kuin suositella ;)

    VastaaPoista
  7. Kokemukseni perustuu vain yhteen ostokertaan, mutta Vekaravintissä ainakin sain ystävällistä palvelua. Tosin en ollut palauttamassa tai reklamoimassa mitään (ei ollut aihetta), joten en tiedä, miten se heillä hoituu. Ostaminen oli kuitenkin miellyttävää.

    Viime syksynä sorruin tuohon ulkomailta tilaamiseen. Menin suomalaiseen kauppaan, jossa palvelu oli nihkeää. Myyjä katseli pöytäänsä ja vastasi nipin napin kysymyksiini. Haluamani haalari oli loppunut. Jos se olisi ollut saatavilla tai myyjä olisi vaivautunut kertomaan, saadaanko sitä lisää, olisin ostanut sen tuolta huonosta palvelusta huolimatta. En kuitenkaan alkanut etsiä tuolta korvaavaa haalaria, vaan lähdin kotiin ja tilasin sen ulkomailta halvemmalla. Luulisi, että sellaiset perusasiat kuten asiakkaan tervehtiminen ja kysymyksiin vastaaminen olisivat perusjuttuja, mutta ei...

    VastaaPoista
  8. Olen tilannut useita kertoja vaatteita Lasten Metsolasta. Ainakin minun kohdallani palvelu on pelannut joka kerran loistavasti. Tuotteet ovat saattaneet tulla jo seuraavan päivän postissa kotiin, toimitusajat ovat aina olleet todella nopeat. Olen aina maksanut verkkopankin kautta ostokset, mutta vaatteiden mukana tulee vielä maksutosite. Siihen on joku "kaupan tädeistä" aina omalla käsialallaan kirjoittanut "Kiitos!" Tuo pieni sana mustekynällä kirjoitettuna virallisen laskun reunassa tuo aina jotenkin mukavan olon - minua on palveltu aivan henkilökohtaisesti!

    VastaaPoista
  9. Samaa olen minäkin pohtinut. Ja kyllä itsekin teen valinnat sen perusteella, millaista palvelua saan. Jos myyjä muistaa Saimin jo vauva-ajoilta niin kyllähän se lämmittää mieltä. Tai tervehtii työaikansa ulkopuolella kadulla tullessaan vastaan. Minusta se on oikeaa asiakaspalvelua.

    Itse olen aikoinaan työpaikalla ollut monesti riidassa tämän asian kanssa-ollessani aikoinaan mäkkärissä töissä. Täällä periaate on liukuhihna, asiakas palvellaan mahdollisimman nopeasti ja tylysti. Ja seuraava sisään. Itselläni oli periaate taas lähinnä se, että panostamalla asiakaspalveluun saisin asiakkaan tulemaan uudestaankin takaisin, enkä siihen, kuinka paljon hän ostaa.

    Ja veikkaan, että moni on valmis maksamaan hivenen enemmän paremmasta asiakaspalvelusta. Nettikaupoista minulla on vähän kokemusta, muutamista kankasostoksista korkeintaan. Näissä on järjetöntö, että kaupat myyvät ennakkoon kangasta, jota ei ole edes vielä saapunut. Ja saat sitten ilmoituksia, että vielä viikko ja vielä viikko. Tämäkään ei ole kovin reilua asiakkaita kohtaan!

    VastaaPoista
  10. Olen myös huomannut, että joissakin kotimaisissa putiikeissa toimitus ja muukin palvelu on tosi hidasta. Mutta aina olen kuitnekin tuottee saanut. Tykkään siinä mielessä kotimaisista, että palauttaessa ei tarvitse maksaa itse postikuluja. Ulkomailta kun tilaa, niin palauttaminen saattaa maksaa turhan paljon.

    Mutta ulkomailla valikoima paljon laajempi, joten sieltä tulee aika paljon tilailtua siitä syystä. Ja alennusmyynnit ovat monissa ulkomaisissa kaupoissa tosi hyvät heti alkuun.

    Minäkin olen muuten saanut hyvää palvelua UNQ: sta.

    VastaaPoista
  11. Minä taas olen saanut MiniQ:sta hyvää palvelua, vastaavat meileihin todella nopeasti ja ystävällisesti. Myöskin postitus on tapahtunut usein saman päivän aikana kun tilaus on tehty. Myös Wilmiksestä on tilaus postitettu nopeasti, tuonne en koskaan ole mitään meiliä laittanut niin en osaa muuta sanoa. Keltainen kettukin postittaa nopeasti!

    Ainoa kauppa mistä on negatiiviset kokemukset on Sisukas, tuonne joskus jotain meiliä laitoin enkä ikinä saanut vastausta, postittavat myös hitaasti...

    VastaaPoista
  12. Hyvä kirjoitus, joku voisi vinkata nettikauppaille. Kannattaisi lukea ja ottaa opikseen.

    Mäkin tykkään Unq:n Tiinan (olihan se Tiina?) asiakaspalveluasenteesta. Aika vähän olen nettikaupoista tilannut, suomalaisista hakenut paikanpäältä, mutta sen olen huomannut, että ulkolaiset kauppiaat ymmärtävät enemmän estetiikan päälle, ihan fyysisissä kaupoissakin.

    Olen aina saanut hyvää palvelua, niistä kyseenalaista mainettakin saaneista kaupoista, mutta joskus ei vaan kemiat kohtaa. Tästä hyvänä esimerkkinä eräs kauppias, jonka "myyntivalttina" on, että kaikki on jo mennyt kun ovat niin suosittuja. Todellisuudessa tavaraa ei ole ollutkaan.

    Yksi mistä tykkään on Zicco, ei varsinaisesti nettikauppa, tai on kai sitäkin. En ole vaan aikoihin käynyt.

    Nina

    VastaaPoista
  13. Itse sain kanssa jyväskylässä sijaitsevassa Retrokissa käytyäni kerran niin hyvää palvelua, että olin aivan hölmistynyt kun poistuin kaupasta. Ostoksessani ei ollut kuitenkaan suurempaa summaa kuin kerhotossut ja omistaja kaiveli haluamani koot esille ja kyseli minkä värisiä vaatteita käytämme, mitkä tossut sitten parhaiten sopii vaatteisiimme. Kyllä tuli niin hyvälle mielelle siellä asioidessa, että varmasti meistä tuli vakio asiakkaita.

    VastaaPoista
  14. Hei! Olen saanut loistavaa ja henkilökohtaista palvelua Tanskalaisessa lastenvaatteiden nettikaupassa. He taitavat myös jälkimarkkinoinnin ja asiakassuhteen hoidon. Vaatteet on myös paketoitu kauniisti silkkipaperiin. On vähän toista, kun kotimaisen nettikaupan paketointi - lähetys saapui pelkässä kirjekuoressa siis ilman minkäänlaista suojamuovia...

    Olen itse siirtynyt lastenvaattiden osalta lähes nettikauppojen asiakkaaksi, koska meillä Itä-Suomessa palveluja ajetaan alas tai niitä ei ole. Joensuussakin SOKOS lopetti lastenosaston kokonaan toivoen lapsiperheiden siirtyvän automarkettiin. Mitäpä sitä äiti muuta voi kun - äänestää jaloillaan?
    Yritän kyllä parhaani mukaan suosia paikallisia yksityisyrittäjiä, mm. sisustuskaupan ja omien vaateostoksieni osalta, niissä palvelu pelaa.

    t. Iloisesta Itä-Suomesta

    VastaaPoista
  15. Pieni arvaus (joka ei varmasti jokaisessa tapauksessa pidä paikkaansa):

    Suomalaisesta verkkokaupasta ostaa vain suomalainen, suomea osaava henkilö. Markkinat ovat siis pienet ja siksi myös resurssit, joita verkkokaupan ylläpitoon on käytettävissä, ovat rajalliset (jos myyntiä moninkertaisesti, voidaan ajatella, että myös henkilökuntaa voidaan palkata eri tavalla). Eiohän tämä kaikkeen vaikuta, mutta kun tuotteita vaikkapa päivitewtään pikaisesti myyntiin, ei se verkkokaupan ainoa työntekijä ehdi samallalailla mittailemaan ja kirjoittelemaan tuotteista; pitäähän siinä ohessa vastata tiedusteluihin, tilata tavaraa, pakata, käydä postissa, seurata maksusuorituksia, tutustua valmistajien tulevaan tajontaan, hoitaa mahdollisesti myös kivijalkamyymälää/noutopistettä/lapsia tms.

    Isojen ketjujen suomalaista toimintaa (esim. H&M) en ymmärrä: hidasta toimitusta, mittojen puuttumista tuote-esittelyistä, kalliita postimaksuja jne.

    VastaaPoista
  16. Tilailen aika paljon nettikaupoista kotimaasta ja ulkomailta. Juurikaan en ole joutunut reklamoimaan tai edes palauttamaan. Parhaimmat kokemukset ovat:

    -Melijoe: todella nopea toimitus kotiovelle. Hyvät kuvat ja selkeä webbikauppa.

    -Kuperkeikka: valmistajasta johtuva reklamaatio hoitui tyylikkäästi

    -Keltainen kettu: hyvät mitat, nopea.

    Ja huonoimmasta päästä:
    -Sisukas: h-i-d-a-s. Yli 2vkoa yhteen välikausiasuun. Toki hyvä valikoima.

    -Barnskospecialisten: säännöllisesti webbikauppa antaa ostaa jo loppunutta tuotetta. Ei mitään ennakkoilmoitusta, että toimituksesta puuttuu kamaa. Hyvät mitat ja nopea.

    -Children's saloon: sama homma kuin Barnskospecialistenilla, mutta toimittamattomista tuotteista pitää perätä rahat takaisin :(

    VastaaPoista
  17. Go Vaasa Go!!!! ;)

    Riemulista ja Pompoxista olen tilannut ja palvelu on ollut oikein hyvää..saanu meiliä että kannattasko sun tilata kokoa isompi ku nää ja nää on yleensä nafteja..ja mitä kerran olikin jotai sählinkii ku taisin maksaa liikaa ku postarit oliki vähemmän niin rahat palautu nätisti tilille jne. Suosittelen.

    VastaaPoista
  18. Minulla on hyvin vähän kokemuksia netistä tilaamisesta. Mutta myymälöistä seuraavat Lahdessa sijaitsevat saavat ison plussan:

    Polarn o. Pyret
    Minimore

    VastaaPoista
  19. Tämä ei nyt koske nettikauppaa, mutta lastenvaatekauppaa kyllä. Olen ihan viime aikoina saanut aivan loistavaa palvelua Kapteeninkadun Daisy & Donista. Olen myös asioinut viikolla keskellä päivää, jolloin ruuhkaa ei ole ollut, joten sinäkin syynsä, mutta ei varmasti koko totuus. Putiikinpitäjän asenne lapsiin, kaupankäyntiin ja lastenvaatteisiin on niin ihaha ja erinomainen, etten voi kuin suositella!

    VastaaPoista
  20. Hei! Ensi kertaa kommentoin, vaikka lukenut olen jo parisen viikkoa.

    Asustelen Japanissa ja täällä palvelu on aina ja kaikkialla parasta A-luokkaa. Eikä sitä tehdä ravintoloissakaan tippien toivossa, toisin kuin esim. Jenkeissä. Nettikaupoista tilatessa ostokset tulevat edullisesti kotiovelle, samoin kaikki painavampi, mitä ostetaan tavallisista kaupoista.Täältä käsin katsottuna suomalainen asiakaspalvelua on usein valitettavan ankeaa...

    Mutta nyt oli siis kyse positiivisen palautteen antamissta. Olen ollut äärettömän tyytyväinen kaikkien suomalaisten pienten nettiputiikien palveluun. Tilaukset ovat viimeisen kuukauden aikana lähteneet Tinttu.comiin, Niilo Iloon ja Bigguun. Kaikille annan kymmenen pistettä ystävällisestä palvelusta!

    VastaaPoista
  21. Pisteet ja kehut lähtevät MiniQ:lle. jotenkin mulle on jäänyt hyvä kuva ja fiilis kaupoista, nopeaa ja mukavaa saada s.postiin ilmoitus pakettikoodista, ei tarvitse ryntäillä kotiin katsomaan postia (joka tulee joskus iltapäivällä), vaan voi töistä lähtiessä katsoa s.postista ja matkalla käydä postin kautta.

    Fanitan myös Malmin postin työntekijöitä, ainakin osaa =D Myös KappAhlissa on iloista porukkaa (sama kaupunginosa) - jää aina iloinen mieli, kun lähtee kaupasta. Ja vaikka olisi hieman tuhlannutkin. Viimeksi myös antoivat vinkkejä, mistä löytyisi välikausikamppeita, kun takki ei mahtunut päälle...

    VastaaPoista
  22. Todella hyvä kirjoitus :).
    Olikin sitten ihan pakko mennä tilaamaan samasta paikasta samanlaiset saappaat, ne nyt on vaan niin kertakaikkiaan upeat! ja nyt niille alkaa tulla käyttökin tämän lumimäärän jälkeen, kun alkaa sulaa.

    Minä sain ihan loistavaa palvelua UNQista, siis VAIN 4 minuuttia ja heiltä tuli vastaus, että kokoa 26 on yksi pari jäljellä, JIPPII ! Siispä neiti 3vee saa makeat kumpparit :)

    -- Voin lämpimästi suositella tätä kyseistä UNQ kauppaa. ♥♥♥

    Lisäksi voisin suositella ostamaan mineraalimeikit LILY LOLO -kaupasta osoitteessa
    http://www.lilylolo.co.uk/ siellä kun on supernopea toimitus suomeen!

    Monista suomalaisista verkkokaupoistakin saa hyvää palvelua, ei vaan nyt yhtäkkiä tule mieleeni, missä kaikkialla olenkaan ostostellut,
    ei myöskään ulkomaalaisista, vaikka niistäkin ole useasti ostellut kaikenlaista.
    Mieleen taitaa jäädä paremmin ne paikat, joissa on hidas toimitus tai joista ei tilauksia kuulu koskaan. Sellaistakin kun on sattunut. Onneksi PayPalin käyttäminen on taannut sen, että saa rahat takaisin.

    VastaaPoista
  23. Yleisesti ottaen palvelu on suomessa ihan ok mutta ennen joulua petyin pahemman kerran Unqiin. "Erehdyin" kyselemään tasan kerran asiallisesti sähköpostilla mahdollista toimitus aikaa 2 vkon päästä maksustani ja vastaus oli melkoisen tökerö tyyliin " tulee kun tulee ja etkö ymmärrä että on muutakin elämää kun tehdä pipoja... ". Sanatarkkaan en nyt muista mutta jäi melkoisen huono maku suuhun.
    Ymmärrän toki yrittäjän kiireet mutta se asiakaspalvelu on silti syytä muistaa hoitaa kunniallisesti.

    Lasten Metsolalla on hyvä palvelu ja ystävällisiä ihmisiä :) JOhtuneeko siitä että pohjois-suomessa niitä ystävällisiä on enemmän kuin etelässä :)

    VastaaPoista
  24. Mua harmittaa kotimaisissa nettikaupoissa se, että tuotteen saa tilattua, mutta sitten tulee meiliä, että sitä ei olekaan enää varastossa.. onko se oikeesti niin mahdotonta saada jotain reaaliaikaista päivityistä noihin varastotilanteisiin? Ja muutaman kerran on käynyt niin, että olen jo maksanutkin tuotteet ja sitten tulee perään ei oota... ja palautusrahoja tilille saa odottaa ja odottaa, meileihin ei edes viitsitä vastata, että palautusrahat on tulossa tms... Mielestäni törkeää asiakkaan aliarvioimista!

    Pääsääntöisesti oma kokemukseni on suomalaisissakin nettikaupoissa se, että toimitus on todella nopeaa! Mutta toimituskulut on kyllä kalliita, kaikissa paikoissa ei ole mahdollista kirjelähetykseen. Ei oikein viitsisi mistään t-paidasta maksaa yli 8e postareita.. Monet lastenrattaat olen tilannut ulkomailta, hinta oli puolet halvempi kuin Suomessa ja paketti kannettiin viikossa kotiovelle, ilmaiseksi! En yhtään ihmettele, että asioidaan ulkomailla..

    VastaaPoista
  25. No nyt meni taas pahasti pieleen tuo etelässä ollaan epäystävällisiä! eiköhän se todella ole ihmisestä ja ihan päivästä kiinni ja jokaisella on niitä huonojakin päiviä:)

    Itse sain odotella eräästä "pohjoisessa" sujaitsevasta liikkeestä toimitusta, jota ei edes tarvinnut tehdä käsin itse, noin 4 vk ja lopulta kävi ilmi että kyseessä oli inhimillinen erehdys ja unohdus.

    VastaaPoista
  26. minäkään en voi muuta kuin kehua tiinaa.
    Tiina tekee hurjasti töitä ja silti vastailee nopeasti ja olen livenä viettänyt monta mukavaa hetkeä! :)

    VastaaPoista
  27. MiniQ ansaitsee kehuja. Aina nopea toimitus jne.

    Sisukas saa kovaa kritiikkiä mm. vastaamatta jääneistä meileistä.

    VastaaPoista
  28. MiniQ :ta täytyy minunkin kehua, ovat vastanneet nopeasti ja ystävällisesti sähköpostiin kun pähkäilin kokojen kanssa:)

    Kun taas Sisukkaasta minulla on huonoja kokemuksia, eivät vastanneet ollenkaan sähköpostiin, hidas toimitus..

    Ulkomaisista babyshop.se saa myös kehut, sain nopean ja ystävällisen vastauksen sähköpostiin ja lupasivat vielä ilmoittaa heti kun haluamani tuote on tullut heille myyntiin ja sainkin haluamani takin :) Ja heillä myös nopea toimitus.

    -K-

    VastaaPoista
  29. Sisukas vastaa todella huonosti sähköposteihin... Samoin valitettavasti UNQ:sta sain vähän samaan tyyliin "tulee kun tulee" kuin joku aiemmin kommentoinut.

    Nopeita toimittamaan, hyvän palvelun osaajia:

    NiiloIlo ´
    VauVauva
    Biggu
    Keltainen Kettu (plussat myös pienistä postikuluista!)
    Tohvelisankari

    :)

    -ER

    VastaaPoista
  30. Kiitos kommenteista ja lisää vaan jos kokemuksia löytyy!

    Ihan älyttömän kiva lukea kokemuksia, varmasti samalla moni liike tässä saa referenssiä. Ehkä Suomesta löytyykin useita hyvän palvelun liikkeitä.

    Jatkakaa ;)

    VastaaPoista
  31. hmm, nyt ilman senkummempaa kokemusta nettitilauksista niin onko nämä kaikki aiemmin mainitut nettikaupat joista tilataan tuotteita sellaisia jotka myyvät valmiita tuotteita? vai oliko negatiivista palautetta saaneet kaupat jotain ksityöpajoja? eihän niitä voi verrata keskenään toimitusnopeudesta. On varmaan helpompaa/nopeampaa pakata valmis tuote kun taas tilatessa jotain mittojen mukaan jolloin täytyy ottaa huomioon tuotteen suunnittelu,valmistus ym.
    Itse suosin kivijalka liikkeitä enkä tilaa mitään netin kautta joten eipä kokemusta tästä, mutta tämän kirjoituksen perusteella voisin uskaltaa yrittää:)

    VastaaPoista
  32. Saako täältä napsia vinkkejä omaan käyttöön =) Unelmaa tavoittelen ja jostain on aloitettava, ja siitä lähti minun nettiputiikkini taival. Vuosi on takana ja helppoa ei ole ollut. Paketit lähtevät samana päivän matkaan, kun tilaus on maksettu (huolimatta siitä, että olen päivätöissä klo 7-15). Toki työmatkojan/kokousten vuoksi on joskus poikkeuksia, mutta toimitusehdoista senkin näkee. Pakettien mukaan olen laittanut lapsille pientä ylläriä, tosin alemyyntiaikana en, sillä muutenkin mennään ostohinnoilla. Mutta täältä otan opikseni ja yritetään vielä kovemmin =) Ja palautetta saa laittaan aina, hyvää ja huonoa. Ja mielelläni autan minkä voin, jos joku on miettinyt oman yrityksen perustamista.

    VastaaPoista
  33. Hips!

    Muualla kuin Ruuhka-Suomessa onkin usein enemmän aikaa palvella asiakasta mutta minulla on taas Lasten Metsolasta aivan päinvastaista kokemusta, pöh.

    Sain taas jonkun hullun fiksaation kevättakista, jota oli tulossa Metsolaan. Eivät ensimmäisessä yhteydenotossani osanneet sanoa milloin takkia tulee; tilaus on kyllä laitettu valmistajalle mutta ei tietoa milloin tulee, paljonko tulee ja mitä värejä. Että netistä vain seuraat, sinne ne tulevat sitten heti myyntiin. Plääh.
    Kova hinku oli kuitenkin saada juuri tietyn kokoinen ja tietyn värinen ja vaikka kuinka soitin heille ainakin kerran viikossa, niin kertaakaan eivät ehdottaneet, että rouva hyvä, minäpäs otan teidän yhteystiedot ylös ja soitan heti kun haluamaanne takkia on tullut.
    Vahingossa olin sitten oikeaan aikaan netissä ja sain tilattua takin. Kuittasin heille maksuni, ilmoitin jääväni odottelemaan postia ja toivotin aurinkoista kevättä --> EI MITÄÄN VASTAUSTA!

    No, jospa edes se pieni sana "kiitos" on sitten itse kirjoitettu pakettiin kun postia tulee.

    Muuten jäi kyllä "kylmän palvelun" maku Metsolasta.

    Pääsääntöisesti palvelu on liikkeessä kuin liikkeessä todella hyvää. Pikku-Kipparin nyt voin mainita, siellä jo myyjät tuttuja, niin ja TinttaIitassa ihania ihmisiä, vaikka en mitään ostanutkaan ;)

    Aurinkoisia päiviä kaikille blogin lukijoille ja Rouva
    Blogistille itselleen tietenkin!


    toivottaa Sammakko-Alvarin äiti

    VastaaPoista
  34. Mielenkiintoinen ja hyödyllinen keskustelu! Unq:n onnettomat nettisivut ovat minut säikyttäneet pois, jospa olisi joskus onni livenä ostostella tuossa puodissa.

    VastaaPoista
  35. Kiitos anana hyvästä vinkistä, tilasin heti tuollaiset kumpparit (meillä on hopeinen ellen lakkatakki johon nuo sopii kuin nenä päähän).

    Unq:sta sain todella nopeaa ja mukavaa palvelua!

    NiiloIlosta olen saanut sitä myös, suosittelen lämpimästi.

    Metsolasta eivät viitsi vastata sähköpostiviesteihin kun tiedustelin yhtä tuotetta, ostin sen sitten muualta missä viitsivät minulle vastata.

    VastaaPoista
  36. Wilmiksestä sanoisin että nopeat toimitukset, ihanat vaatteet, mutta siihen se jää :( Jos jotakin haluaisi kysellä, vastausta ei kuulu, ja jos palauttaa, rahoja saa odotella KAUAN! Joka on tosi rasittavaa, kun joutuu vahtimaan asiaa viikkotolkulla, ettei vain unohtuisi... ja kysellä perään, johon ei vastata. Kokemukseni perusteella he lukevat mailit, mutta eivät vastaa, koska kun kyselin yhden palautuksen perään vähän aikaa sitten, kyselin vissiin 3 kertaa viikon välein, ja sitten kun viimeisen kerran laitoin viestiä tiukempaan sävyyn, niin tulikin heti vastaus. Hmmm, miksi ei niihin ystävällisiin kyselyihin viitsistä parilla sanalla vastata vaan odotetaan kunnes asiakkaalla menee hermo...
    Mutta tulee tuolta tilattua silti, ja aina pienoisessa paniikissa ettei vain olisi väärää kokoa että joutuisi palauttamaan tai kyselemään jotakin.

    VastaaPoista
  37. Hei

    tietääkö kukaan paljonko noissa putiikeissa on henkilökuntaa?

    VastaaPoista
  38. Nettikaupppoja luvattoman paljon käyttävänä kehuisin lasten metsolan, juulia ja Joonatanin, keltaisen ketun,naperonutun ja kaikkien parjaaman sisukas.netin. Olen tilannut n. 10 kertaa sieltä ja aina kaikki toiminut nopeasti la loistavasti. Niilo Ilo on aivan omaa luokkaansa. Paketit on perillä huippunopeasti ja ystävälinen palvelu.(kiitos Anne)

    Moitteen sana tulee Wilmikselle.Sähköposteihin ei vastata kuin viikkojen viiveellä ja rahat palautetaan puuttuvista tuotteista, kun alkaa puhua rikosilmoituksen tekemisestä.
    Uskomaton firma. En suosittele!

    VastaaPoista
  39. Pakko kommentoida tuota Lasten Metsolaa, kun täällä on sanottu että on ystävällistä palvelua jne. Toimitus on kyllä nopeaa, mutta jos jotakin on pielessä, palvelu on kaikkea muuta kuin ystävällistä!! Jopa silloin kun mikään ei ole pielessä, vaan kysyy jotakin asiaa, niin tosi tylysti vastaava... Ja allekirjoitus on vain että Lasten Metsola, ei edes henkilön nimeä, jonka kanssa keskustelee. Minulle jäi edellisestä kaupasta niin paha mieli, että kierrän Lasten Metsolan jatkossa kaukaa. Asiat kun voi hoitaa niin monella tapaa. Ihmetyttää että onko heillä tosiaan niin paljon asiakkaita että on varaa käyttäytyä ylimielisesti ja epäkohteliaasti? Mutta heillä on varmaan useampia ihmisiä töissä ja sähköposteja vastaamassa, ja minun kohdalle sattui joku ikävä tyyppi :(
    -josefin

    VastaaPoista
  40. Kiva huomata että vanhempiakin tekstejä luetaan ja mielenkiinnolla luen näitä palvelukokemuksia. Itse olen valitettavasti kuullut samaa Metsolasta. Kun esim. meilejä ei allekirjoiteta nimellä, valitettavasti koko yritys leimaantuu ehkä vain yhden ihmisen takia. Itse sain juuri loistavaa palvelua, jo toistamiseen, eräästä Tamperelaisesta nettikaupasta, mutta kerron siitä myöhemmin lisää :)

    VastaaPoista
  41. Pakko kommentoida vaikka tämä onkin vanha postaus. Mutta luin tämän kun etsin tietoa Lastenmetsolasta. Tilasin heiltä mekon tästä uudesta syysmallistosta. Hankintahinta kirpaisi muttakun.. kuosi oli niin ihana.
    Kun mekko sitten tuli (toimitusaika useita päiviä), huomasin että siinä oli molemmissa sivusaumoissa metsolan kangasmerkki. Minulla tämä pieni yksityiskohta pisti silmään, tuntui että se toinen on siinä liikaa, ja tuli vähän sellainen olo että tässä on nyt kallista metsolaa päällä.
    Laitoin sitte ko. kauppaan s-postia ja vastausta ei kuulunut. Laitoin uuden postin ja sainkin vastauksen jossa pahoittelivat virhettä ja sanoivat että voinhan leikata lapun pois saksilla.
    Kysyin sitte hinnanalennusta koska mekossa on virhe niin vastasivat että heidän mielestään tämä ei ole ns. virhe ja he voivat laittaa tuotteisiinsa useita merkkejä, ja että voinn poistaa merkin saksilla.
    Mutta kyse ei olekaan siitä ettenkö voisi merkkiä itse poistaa. Vaan kyse on siitä että kun tilaan 35 e maksavan mekon, oletan että siinä ei ole virheitä. Minun mielestäni tuo on kuitenkin jo aika korkea hinta.
    Ja vaikka mekko on ehjä ja muuten priimaa, se ei ole täydellinen.
    Näiden sähköpostien vuoksi kierrän tämän kaupan kaukaa.
    Ehkä olen pikkumainen ja tarkka..
    t. Tiina

    VastaaPoista
  42. Minusta nettikauppojen pitäisi herätä tajuamaan kuinka paljon ihmisten kokemukset vaikuttaa toisiin ihmisiin. Itse en ole tilannut sisukkaasta koska olen kuullut siitä niin paljon huonoa,mutta omakohtaista kokemusta ei ole.
    Riemuli, Naperonuttu, Babyshop.se ja Vauvauva ovat toimineet moitteetta.

    VastaaPoista
  43. Älkää tilatko mitään UNQ nettikaupasta ! Pelkkää huijausta koko firma, kuluttajaviranomaisten mukaan sitä ei ole edes rekisteröity ! Monia llmoituksia sinne jätetty kyseisestä lafkasta, sillä ihmiset tilanneet tuotteita, eivätkä saaneet niitä. Vievät vain rahat, eivätkä sen jälkeen vastaa kyselyihin. Poliisille on tästä toiminnasta tullut monia rikosilmoituksia.

    VastaaPoista

Ihan mahtavaa jos ehdit jättää kommentin,
ilahdun ihan jokaisesta!
Kiitos kun kävit ♥