3.6.2010

[aikuisille enimmäkseen]


Tyylittömyyden teesit

* jämähdä nuoruutesi kultavuosille
* älä muuta kaavaa
* mukavasti ja joka tilanteeseen sopivasti
* älä seuraa trendejä
* älä lue muotilehtiä
* perus perus perus
* pitäydy perusväreissä
* lataa vaatekaappisi täyteen
yksivärisiä vaatteita
* mielummin tekstuureita kuin kuvioita

Less is more, that's me!


Harmaata ja valkoista.
Hieman,
punaista ja vaaleanpunaista.
Ruskea kausi meni jo, yh.



Ostan edullista ja hinnakkaampaa.
Yleensä aika nuorekasta
[koska olen jämähtänyt]
Minulla on poikavartalo
 ja olen lyhyt
-hieman haastetta.

Ainiin...
ja en pidä melkein mistään
mitä kaupasta nykyisin löytyy.




***
Muistuttaisin vielä ihan pikkuisen,
pikkuisten jutuista.

[tosi kivoja]




Paistetta perjantaihin kaikille!


13 kommenttia:

  1. Hih, mäkin olen jämähtänyt yksivärisiin ja mustaan... tänään repäisin ja laitoin sen ainoan kirjavan vaatteeni päälle: sini-valkoisen tunikan valkoisten legginsien kanssa - ihan tuli new me olo hetkeksi:)

    Ja nuo Pumpkin Patchin vaatteet näyttää supersuloisilta.

    VastaaPoista
  2. voi ei, huomaan siis olevani tyylitön... yksivärisiä, helposti eri kokonaisuuksisksi yhdistettäviä vaatteita, aika paljon perus. toivottavasti se ei kovasti haittaa muita, sillä itse viihdyn ;)

    VastaaPoista
  3. Hyvää iltaa :)

    Katri, mullakin on yksi sitruunankeltainen t-paita, se poikkeus. ja se on ihana! Mutta yksivärinen ;) Ja joo, pp:t on tosi kivoja, vähän vaikeesti saatavia. Asoksella on joskus ainakin ollut.

    Anna, tervetulos kerhoon! Eikö olekin mukavaa ;) Mulle vaan jyrää se että vaatteissa on hyvä olla. En hetkeäkään usko että korkokengät olisi miellyttävämmät jalassa kuin tennarit tai että suorat housut on mukavammat kuin pellavahouust tai hyvät farkut :)

    Ja ainiin taas... vinkkejä housuista jotaka EI ole pillejä/ alaspäin kapenevia saa antaa. Siis sellaisia sopivan leveitä/ boot cut:ja kiitos ;)

    VastaaPoista
  4. Hei!

    Yksi tyylitön ilmoittautuu. Mitä enemmän peruskamaa, yksiväristä jne. sen parempi. Viime vuosina ovat vaatteet jääneet aikalailla kauppoihin, nyky muoti ei innosta! Viihdyn perusvaatteissani ja sillä linjalla jatkan, vaikka olisin kuinka tylsä muiden mielestä (jaksan kyllä ihannoida muiden yllä uusimpia tuulia, mutta itselle ne ei sovi, joitakin kertoja sovituskopissa melkein nauruun tukehtunut)!

    -anne-

    VastaaPoista
  5. Pumpkin Patch ei ole oikein kolahtanut muhun, monen monta kertaa olen pyörähtänyt liikkeessä hypistelemässä vaatteita enkä silti ole ostanut oikeastaan mitään. Neuleet näyttävät sivuilla söpöiltä ja sitten kun niitä menee liikkeeseen tarkastelemaan niin pettyy kun ne on lähes poikkeuksetta akryylia, joka ei kyllä pysy kovin pitkään siistinä eikä lämmitä niin kuin aito villa. En ole siksi ihan käsittänyt miksi niin moni muu puhuu PP:stä aina ihastelevaan sävyyn?

    Aussimerkeistä mielestäni laadukkaampia ja kivoja ovat esim. Gaia organic cotton sekä Oobi baby.
    (Joo sori, meni vähän ohi alkuperäisen aiheen...)

    Adeleide

    VastaaPoista
  6. Hih, mä olen taas täällä ihastellut, että lyhyille poikavartaloisille japanilaisnaisilla kaikki tuntuu näyttävän hyvältä päällä :) Mä olen itsekin lyhyt, mutten aivan poikamainen.

    Oko elämää ilman perusvaatteita ja -värejä? ;)

    VastaaPoista
  7. Tyylitön tässä terve. Mustaa ja harmaata kuviotonta lähinnä. Niin pitkälle asti että kun joskus vedän päälleni sen ainoan kaapissa olevan punaisen paidan niin saan kehuja "uudesta" paidasta.

    Kukaan ei huomaa uutta ihanaa mustaa tai harmaata peruspaitaa :D Joku minulle sanoi kerran että kaikki mustat housut ovat samanlaisia. Minusta se on ihan yhtä älytön väite kuin että, kaikki vihreät housut ovat samanlaisia.

    VastaaPoista
  8. Hih, mä ostin just eilen värikkään kuviollisen paidan ja tuntuu, että se kirkuu päälläni =D Yritän olla välittämättä ja ajattelen vain, että nyt on kesä, kesällä voi olla värikäs. Sitten taas syksyllä kietoudun harmaaseen.

    Ennen ekan lapsen syntymää mun työasu oli suorat mustat housut ja paitis, kivan iloinen. Sitten lasten myötä se muuttui, päivänasu oli pitkään se, mitä mahtuu päälle. Toivon, että tästä kun mennään vielä vähän eteenpäin, voin palata siihen, että kaupasta saa sen, mikä miellyttää. Vielä pitäisi löytää oikeat kaupat ja tajuta, että oppilaani ostavat H&M:Stä, minä jostain muualta, niin ei olla samiksia =) koska se on noloa vain minulle. 16-vuotias näyttää paremmalta henkassa.

    VastaaPoista
  9. Ihan kuin minusta olisit kirjoittanut :)

    VastaaPoista
  10. Mä tein viikko sitten täsmäiskun kirpparille ja päätin laajentaa väriskaalaa. Kotiin lähti iloista Marimekkoa ja Nansoa, ja töissä on tullut ihan hurjasti kehuja. Iloista ja ihanaa, kuulemma :). Ja meillä ei normaalisti juuri kukaan toisten vaatteita kommentoi... Tuon lisäksi omalta tuntuu simppeli linja, valkoista ja harmaata, hillittyä roosaa. Mä olen lyhyt, vaalea ja tosi nuoren näköinen ja aina välillä tulee mietittyä, toisiko jakkupukumaisempi tyyli enemmän uskottavuutta ;). Vaikka eihän se ammattitaito vaatteista kiinni ole... Mutta toisaalta - ensivaikutelma on ensivaikutelma, ja kyllä ne vaatteetkin persoonaan kuuluvat. Ja luovat mielikuvia.

    VastaaPoista
  11. Seuraan trendejä ja luen muotilehtiä, mutta lähinnä seuratakseni aikaa ja ottaen niistä vain ihan vähän vaikutteita, ostaen kuitenkin tavallisen tylsää mustaa, harmaata ja valkoista, nyt uutena tummaa sinistä ja mahdollisimman tummansinistä denimiä.
    Tavallista, ihan perusvaatetta, joka sopii niin virallisempaan kuin rennompaankin menoon, mutta kestää aikaa. Pieniä paloja sieltä trendien puolelta, jos sattuu miellyttämään.
    Nykyisessä 80-luvun hiihtarimuodissa ei ole minulle juuri mitään. Sen sijaan 70-luvun muodissa oli.

    Ihanaa viikonvaihdetta!

    VastaaPoista
  12. Kiva että on muitakin "tyylittömia" :)
    Itse en ajattele että olen tyylitön sillä tavalla että pukeutuisin huonosti vaan en seuraa sinänsä mitään tyyliä :) Pukeudun mukavasti ja klassisesti ...eli todella tylsästi jos verrataan tämän hetken tyyleihin :)

    Repäisyjä välillä on, etekin kesällä. Sillon ostan helposti edullisia värikkäitä t-paitoja valkoisten pekllavahousujen seuraksi. Olen täysin rakastunut veromodan housuihin, niihin missä on resoria vyötäröllä ja pussitettavat lahkeet. Niitä on ainakin 5:ssä värissä, pitkänä tai caprina ;)

    PP:stä sen verran että laatu on meidän vaatteissa ollut aivan linjassa muiden vastaavan hintaisten kanssa. Meillä ei montaa kappaletta ole ollut kun ostelen aika vähän per merkki kun olen ronkeli ja vain muutamat aina mallistoista kelpaavat =D

    *vilkuttel*

    VastaaPoista
  13. musta ainakin täällä on ollut veromodassa ja vilassa nyt farkkuja jotka ei kapene alaspäin, vaan ovat vaikuttaneet sellaisilta soivasti leveneviltä.
    ja nuo veromodan kesähousut on kyllä niin mukavia...
    mukavat vaatteet on parhautta ;)

    VastaaPoista

Ihan mahtavaa jos ehdit jättää kommentin,
ilahdun ihan jokaisesta!
Kiitos kun kävit ♥