Siinähän tosiaan se, paljon-puhuttanut-pitkin-kevättä-raitavaate komeilee. Eilen se oli pesukoneessa ensimmäistä kertaa, jännitin tässä sohvalla ja lueskelin vähän pesutuloksia netistä. Tänään kirjoitin aiheen innoittamana piiiiiitkän pätkän aiheesta, lähinnä ottaen kantaa jälkimarkkinoinnin tärkeyteen asiakkuuden hoidossa. Mutta en nyt julkaisekaan kirjoituksesta kuin viimeisen kappaleen, pidetään ilmapiiri keväisen kepeänä. Minua hymyilytti kun otin paidasta kuvan ennen pesua; että varmuuden vuoksi tässä kuvataan jos ei vaate selviäkään ensimmäisestä pesusta. Tähän on tultu kun netin kautta saa nykyisin infoa vaikka mistä, osaapahan valmistautua. Minun onnekseni voin käyttää käyttää näitä kuvia vain täällä sillä tämä paita selvisi pesusta upeasti (mielestäni liian nukkainen tämän hintaluokan vaatteeksi mutta niin oli edellinenkin vastaava jo ensimmäisen pesun jälkeen -pakollinen paha kun on muuten niin nätti paita).
ennen |
jälkeen |
Se viimenen kappale:
Nettikauppa-aikakautena monien asiakkaiden tavoittaminen olisi mahdollista. Internet antaa kaikki mahdollisuudet "takaisinkutsuille" ja asiakasrekisterit ja sähköpostilistat mahdollistavat suorakirjeiden lähettämisen asiakkaalle. Kuitenkin tuntuu että lastenvaatesektorilla käytänteet vielä hakeavat uomiansa. Ajatellaanko vielä lastenvaatteen olevan niin vähäpätöinen hankinta, ettei kuluttaja edes oleta siihen pätevän samat laatustandardit kuin esimerkiksi aikuisten vaatteeseen, paistinpannuun tai perheen autoon?
Missä euromäärässä menee raja milloin ajatellaan tuotteen olevan niin merkittävä, että sille saa ja pitää kohdistaa odotuksia?
Ostoksillakin on oltu. Olin miettinyt että pitäisiköhän J:lle kuitenkin ostaa joku kesätakki sen Napapijrin lisäksi. Olin ajatellut tummaa ja pusakkamallista ...ehkä. Mutta en ole ehtinyt tehdä mitään asialle. Ja sitten jo ajatukset menivät siihen etten teekään mitään asian eteen, aika ei riitä, kohta on kesä, eiköhän huppareilla pärjätä... ja padam! Gantin ysmyssä tuli eteen mitä täydellisin neulehuppari trikoovuorella. Tämähän on täydellinen kesätakki, eikö niin? Love it!
Tasapuolisuuden nimissä tytöllekin neuletakki,
tuo pieni rintatasku on ihan mieletön ♥
En ole unohtanut Zebra-hupparin ohjetta ja niitä muita bloggaus-ideoita jotka lukevat kalenterissa. Kyllä tämä tästä kohta hiljenee! Tänään on juostu passeja ja syntymäpäiväkortteja, kohta juostaan valmistujaislahjoja ja lisää synttärilahjoja... kesälomaa kohti ja HYVÄÄÄ VIIKONLOPPUA ! (ja jos olen unohtanut jotain niin saa muistuttaa ;) )
Meillä kävi kaksi noita ja molemmissa oli se vika, kolmatta en enää uskaltanut kokeilla. Toti harmi kun olisin tykännyt tuosta ihan hurjasti. Hei ja hauskat nuo sun kuvat, ootko sä ottanyt ne peilin päällä vai yber-puhtaan korkeakiiltotason? ;)
VastaaPoistaSini, tuo paita on tilattu MiniQ:sta, eli heillä ilmeisesti sellaista erää ettei vikaa ole. Minulla on toinen Niilo Ilosta (jep, ihana paita) mutta sitä en ole vielä pessyt. Toi on kyllä harmi että olet jo useamman kokeillut ja olleet virheellisiä... :(
VastaaPoistaKeittiössä on musta ruokapöytä jossa päällä lasilevy suojana :)
Meillä nuo tummat raidat ilmestyivät nyt toisen pesun jälkeen:( paitaan. Ekan pesun tein ennen käyttöönottoa ja nyt mummo oli pessyt paidan yökyläreissulla ihan ohjeen mukaan ja samanväristen kanssa. Nyt mietin viitsinkö tuosta reklamoida...vai onko kaksi pesukertaa liikaa lasten paidalle. Meidän paita on muuten myös MiniQ:sta.
VastaaPoistaArgh, pitääkö tuo nyt sitten heittää pesukoneeseen uusiksi :S Kohtahan se on jo pesty niin monta kertaa että kulahtaa pelkistä pesuista eikö köytöstä :D Ehkäpä pidämme sitä nyt ja laitetaan sitten koneeseen, ja jännätään uudestaan...
VastaaPoistaMun mielestä lastenvaatteen pitäisi kestää käyttöikä (tässä iässä 6kk-1v.), ilman että tulee selkeitä tuotevirheitä esiin. Kuluma on tietysti erikseen.
Se onkin harmi kun vissiin on niistä eristä kiinni ja usein ne on sit samaa erää mitä kauppaan tulee eli se vaihtaminen uuteen samanlaiseen ei välttämättä auta asiaa. Tää on kyllä yksi ihanimmista ja mieluusti olisin meillekin sen ottanut, mutta aina ei voi voittaa ;) Ja ehdottomasti pitäisi kestää kyllä sen kaksikin pesua ja hintaan nähden paljon enemmän!
VastaaPoistaMeillä tuli viirut mekkoon jo ekassa pesussa ja palautukseen lähti osaksi myös sen nyppääntymisen takia. Kyllä pitää vaatteen, olkoon vaikka minkä hintainen, kestää enemmän.
VastaaPoistaAsiallinen kirjoitus jälkimarkkinoinnista. Tuon ko. mekon reklis ei ostoliikkeessä sujunut mielestäni täysin putkeen, vaikka tarjouduin ottamaan toisen tuotteen vaihdossa eli en vaan ottanut rahoja ja juossut. Tästä aiheestahan löytyy ohjeistusta ihan tästä läheltä, internetistä, jos viitsii hakea ja sitä todella kannatta noudattaa, jos haluaa asiakassuhteensa säilyttää.
Noin yleisesti muakin on mietityttänyt juuri tuo, että eikö tosiaan vaatteilla tarvitse olla mitään laatuvaatimuksia? Tai eikö kankaita mitenkään testata ennenkuin niistä ommellaan tuhansia vaatekappaleita? Ehkä kannattaisi, vaikka toki se hidastaa prosessia.
Ja sitten harmittaa, etten ikinä pääse tuonne Gantin ysmyyn. Ni. :)
Voittehan te pitää sitä ja sitten jos tulee seuraavan pesun jälkeen raidat, reklamoida sitten. Vaatteille on asetettu ihan kuluttaja-asiamiehen puolesta aikoja, kuinka kauan niiden pitäisi kestää. Ja ne ajat vaihtelee ihan vaatetyypeittäin. Eivät ne ajat kuitenkaan mitään ihan lyhyitä olleet. Olin nimittäin sellaisessa koulutuksessa työn puolesta, jossa käsiteltiin materiaaliasioita sekä näitä reklamaatiojuttuja. Mulla on niitä aikojakin jossain ylhäällä, mutta en muista ulkoa niin en nyt sano siihen mitään. Nämä eivät sitten koske sitä, jos kuluttaja esimerkiksi pesee tuotteen väärin, tosin siitähän tässä tapauksessa ei ole kyse. Myös kuluttajalla on jotain juttuja (vastuita), jota pitää tietää vaatehuollosta, muistaakseni esimerkiksi puuvillan ja pellavan käyttöominaisuudet ja niiden vaatehuolto kuuluivat niihin. Mutta pitääkin kaivaa se oma tietopaketti esille ja lukea uudestaan miten ne kaikki jutut meni niin muistuu taas mieleen lait ja pykälät. :)
VastaaPoistaKivoja ysmylöytöjä! Mä jätin nyt noi Gantin ysmyt väliin, koska tuota meidän kokoa on ollut tosi vähän, ja mua vähän myös laiskotti tänään niin en sitten jaksanut lähteä.. ;)
Erinomainen postaus.
VastaaPoista